• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Mediareport

Juridisch weblog voor de media

  • Home
  • Onderwerpen
    • Persrecht
    • Reclamerecht
    • Internetrecht
    • Mediaregulering
    • Entertainment
    • Intellectuele Eigendom
    • Auteursrecht
    • Kansspelen
    • Bestuursrecht
  • Informatie
    • Nieuwsbrief
  • Nederlands
    • English
Home » archief » Vragen aan het Europese Hof over Google AdWords

Vragen aan het Europese Hof over Google AdWords

29 maart 2009 door Jens van den Brink

adwords_logoHet Franse Cour de cassation heeft het EG Hof van Justitie in een drietal gevoegde zaken op 17 maart 2009 prejudiciële vragen gesteld over Google adwords. Het Hof wordt kort gezegd gevraagd te verduidelijken hoe de verkoop van adwords door een zoekmachine als Google merkenrechtelijk moet worden beoordeeld binnen de Europese Merkenrichtlijn en de GemeenschapsMerkenverordening.  Kan een merkhouder optreden tegen de verkoop van haar merken als adword aan counterfeiters? En zo nee, kan Google zich dan op het ‘notice&takedown’ principe uit de EG Ecommerce richtlijn beroepen? De prejudiciële vragen zijn hier, hier en hier gepubliceerd.

XFacebookLinkedInWhatsAppMessengerEmail

Onderwerp: Internetrecht Tags: AdWords, Ecommerce Richtlijn, Google, merkenrecht

Primaire Sidebar

Zoek

Geschreven door

Jens van den Brink

Tel: +31 20 5506 843
E-mail: jens.van.den.brink@kvdl.com
Bekijk profiel

Lees alle artikelen van deze auteur

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Onderwerpen

  • Persrecht
  • Reclamerecht
  • Internetrecht
  • Mediaregulering
  • Entertainment
  • Intellectuele Eigendom
  • Auteursrecht
  • Kansspelen
  • Bestuursrecht

Footer

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Copyright © 2023 Media Report