• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Mediareport

Juridisch weblog voor de media

  • Home
  • Onderwerpen
    • Persrecht
    • Reclamerecht
    • Internetrecht
    • Mediaregulering
    • Entertainment
    • Intellectuele Eigendom
    • Auteursrecht
    • Kansspelen
    • Bestuursrecht
  • Informatie
    • Nieuwsbrief
  • Nederlands
    • English
Home » archief » FNV reclame lachende premier niet in strijd met de goede smaak

FNV reclame lachende premier niet in strijd met de goede smaak

30 maart 2012 door Joran Spauwen

fnv-rutteNaar aanleiding van verschillende klachten heeft de Reclame Code Commissie vandaag een spotje van FNV onder de loep genomen. De vakbond wilde aandacht vragen voor de gevolgen van de bezuinigingen voor gehandicapten, door hun verhaal scherp af te zetten tegen de karakteristieke schaterlach van onze premier. Iedereen kan bij de Reclame Code Commissie klagen over reclames, bijvoorbeeld omdat deze in strijd zijn met “de goede smaak en het fatsoen”.  De Commissie begreep dat sommige personen mogelijk aanstoot nemen aan de commercial, maar vindt hem desondanks niet in strijd met de regels. FNV is uiteraard blij met de uitkomst (en wellicht de extra aandacht).

Voor wie hem nog niet gezien had:

Bron: NRC

TwitterFacebookLinkedInWhatsAppMessengerEmail

Onderwerp: Entertainment, Mediaregulering Tags: FNV, RCC, Reclamerecht, Rutte

Primaire Sidebar

Zoek

Geschreven door

Joran Spauwen

Tel: +31 20 5506 625
E-mail: joran.spauwen@kvdl.com
Bekijk profiel

Lees alle artikelen van deze auteur

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Onderwerpen

  • Persrecht
  • Reclamerecht
  • Internetrecht
  • Mediaregulering
  • Entertainment
  • Intellectuele Eigendom
  • Auteursrecht
  • Kansspelen
  • Bestuursrecht

Footer

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Copyright © 2022 Media Report