• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Mediareport

Juridisch weblog voor de media

  • Home
  • Onderwerpen
    • Persrecht
    • Reclamerecht
    • Internetrecht
    • Mediaregulering
    • Entertainment
    • Intellectuele Eigendom
    • Auteursrecht
    • Kansspelen
    • Bestuursrecht
  • Informatie
    • Nieuwsbrief
  • Nederlands
    • English
Home » archief » AdWords: Noot bij HvJ EU 23 maart 2010 Google France / Louis Vuitton, C-236/08

AdWords: Noot bij HvJ EU 23 maart 2010 Google France / Louis Vuitton, C-236/08

27 juli 2010 door Otto Volgenant

Google AdWordsZoals eerder op Media Report bericht heeft het Hof van Justitie op 23 maart 2010 een langverwacht arrest gewezen naar aanleiding van door de Franse rechter gestelde prejudiciële vragen in een geschil tussen Google en een aantal Franse merkrechthebbenden. In deze annotatie wordt kort stilgestaan bij de merkenrechtelijke aspecten, en wat uitgebreider bij de vraag of Google een beroep kan doen op de aansprakelijkheidsuitsluiting die op grond van de E-Commerce richtlijn (2000/31) geldt voor internet hosting providers. Lees hier de uitgebreide noot zoals verschenen in het Tijdschrift voor Internetrecht, nr.  3 , juni 2010, p. 96 – 98 :

Tijdschrift voor Internetrecht nr 3, juni 2010

TwitterFacebookLinkedInWhatsAppMessengerEmail

Onderwerp: Internetrecht, Reclamerecht Tags: AdWords, Google, merkenrecht, tussenpersonen

Primaire Sidebar

Zoek

Geschreven door

Otto Volgenant

Lees alle artikelen van deze auteur

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Onderwerpen

  • Persrecht
  • Reclamerecht
  • Internetrecht
  • Mediaregulering
  • Entertainment
  • Intellectuele Eigendom
  • Auteursrecht
  • Kansspelen
  • Bestuursrecht

Footer

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Copyright © 2023 Media Report