• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Mediareport

Juridisch weblog voor de media

  • Home
  • Onderwerpen
    • Persrecht
    • Reclamerecht
    • Internetrecht
    • Mediaregulering
    • Entertainment
    • Intellectuele Eigendom
    • Auteursrecht
    • Kansspelen
    • Bestuursrecht
  • Informatie
    • Nieuwsbrief
  • Nederlands
    • English
Home » archief » Consumentenautoriteit gaat internetwinkels aanpakken

Consumentenautoriteit gaat internetwinkels aanpakken

3 mei 2010 door Annemieke Kappert

Webwinkels maken zich volgens de Consumentenautoriteit vaak schuldig aan oneerlijke handelspraktijken. Een oneerlijke handelspraktijk is bijvoorbeeld het weglaten van essentiële informatie. Informatie is essentieel als dat een consument anders doet besluiten over de aankoop. Het zou volgens de Consumentenautoriteit bijvoorbeeld gaan om onverwachte kosten die pas na het invullen van alle adres- en bankgegevens aan de consument duidelijk worden gemaakt. Consumenten annuleren vaak niet omdat ze er al tijd in hebben gestoken. De Consumentenautoriteit vindt dat alle bijkomende kosten direct duidelijk moeten zijn voor de consument, dus ook bijvoorbeeld administratiekosten en verzendkosten.

De Consumentenautoriteit kan per overtreding een maximum boete opleggen van € 450.000. In 2009 deelde de Consumentenautoriteit voor in totaal € 418.250 aan boetes uit.

TwitterFacebookLinkedInWhatsAppMessengerEmail

Onderwerp: Internetrecht, Reclamerecht Tags: Consumentenautoriteit, oneerlijke handelspraktijken

Primaire Sidebar

Zoek

Geschreven door

Annemieke Kappert

Lees alle artikelen van deze auteur

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Onderwerpen

  • Persrecht
  • Reclamerecht
  • Internetrecht
  • Mediaregulering
  • Entertainment
  • Intellectuele Eigendom
  • Auteursrecht
  • Kansspelen
  • Bestuursrecht

Footer

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Copyright © 2023 Media Report