• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Mediareport

Juridisch weblog voor de media

  • Home
  • Onderwerpen
    • Persrecht
    • Reclamerecht
    • Internetrecht
    • Mediaregulering
    • Entertainment
    • Intellectuele Eigendom
    • Auteursrecht
    • Kansspelen
    • Bestuursrecht
  • Informatie
    • Nieuwsbrief
  • Nederlands
    • English
Home » archief » Reclamecampagne ‘D-roogle’ gestopt na bezwaar Google

Reclamecampagne ‘D-roogle’ gestopt na bezwaar Google

3 maart 2010 door Ilan de Vré

D-roogleEen reclamecampange van reisbureau D-Reizen is na een dag gestopt. D-reizen lanceerde op vrijdag 19 februari op de website www.d-roogle.nl een ‘vakantiezoekmachine’. De campagne was bedoeld om aandacht te trekken voor de nieuwe website van D-Reizen door de associatie die de naam oproept met de bekende zoekmachine Google.

Een dag na de lancering heeft Google echter aan D-Reizen laten weten de campagne niet op prijs te stellen, omdat sprake zou zijn van merkinbreuk. D-Reizen heeft vervolgens besloten de website te sluiten. De url www.d-roogle.nl linkt nu door naar de gewone homepage van D-Reizen. Steven van Nieuwenhuijzen, directeur van D-Reizen vertelt: “We hadden een kort verschil van inzicht. Zij wilden hun merk beschermen, en wij vonden dat onze actie ludiek en niet ten nadele van Google was. Maar uiteindelijk is het in der minne geschikt, en hebben we de site aangepast” (bron: Webwereld.nl).

TwitterFacebookLinkedInWhatsAppMessengerEmail

Onderwerp: Internetrecht, Reclamerecht Tags: D-Reizen, D-roogle, Google, merkinbreuk, parodie, reclame

Primaire Sidebar

Zoek

Geschreven door

Ilan de Vré

Lees alle artikelen van deze auteur

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Onderwerpen

  • Persrecht
  • Reclamerecht
  • Internetrecht
  • Mediaregulering
  • Entertainment
  • Intellectuele Eigendom
  • Auteursrecht
  • Kansspelen
  • Bestuursrecht

Footer

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Copyright © 2023 Media Report