Eyelove, een nieuwe Nederlandse opticienketen, is door concurrente Hans Anders gesommeerd haar reclamecampagne per direct te staken. Eyelove, die via een drogisterijketen (met behulp van een ‘brillenautomaat’) brillen verkoopt, stelt in haar campagne: ‘ Jarenlange ervaring leert ons dat het nog goedkoper kan (…) Van de oprichters van Hans Anders.’. Hans Anders meent dat het gebruik van de rood-witte kleurstelling voor de consument misleidend en verwarrend is. Er zou verder teveel worden verwezen naar Hans Anders, zo meldt het FD. Ondanks de sommatiebrief van de advocaat van Hans Anders en het dreigende kort geding laat Eyelove weten niet van plan te zijn haar campagne aan te passen: “ ‘Het gebruik van de naam Hans Anders in onze reclamecampagne is slechts een feitelijke onderbouwing van de ervaring van onze oprichters. Als nieuwe brillenketen is het belangrijk om kwaliteit uit te stralen naar de consument en te laten zien dat wij geen nieuwkomers zijn in de brillenbranche. Daarnaast vinden wij het niet terecht om te eisen de kleuren van ons logo te veranderen. De consument kan duidelijk zien dat het om Eyelove gaat en niet om Hans Anders. Wij gaan daarom onze reclamecampagne niet aanpassen.“.
Hoe sterk Hans Anders hier staat is nog moeilijk te zeggen omdat niet duidelijk is op welke exacte juridische gronden Hans Anders zich baseert. Wel zal Eyelove in elk geval blij zijn met alle gratis publiciteit die voortvloeit uit deze kwestie.