In een recente uitspraak van het Hof Amsterdam, 23 maart 2010, had concurrent Tele2 bezwaar tegen de reclames van UPC voor “internet en bellen” omdat het onvoldoende duidelijk was dat consumenten ook een standaard Radio/TV pakket nodig hebben en dat UPC te onopvallend de prijs zou hebben vermeld.
Het hof vindt de bezwaren van Tele2 terecht en beveelt UPC om “in reclame-uitingen waarin de prijs een belangrijke rol speelt, in die prijs op te nemen het verschuldigde bedrag voor het vereiste standaardpakket voor radio en televisie, althans om dat bedrag aansluitend en (in relatie tot de vermelde prijs) voldoende opvallend te vermelden”. UPC moet dus altijd ook de prijs van het standaardpakket radio en televisie in haar reclames vermelden. Hoewel het hof dit beveelt, is het betoog van Tele2 blijkbaar onvoldoende overtuigend om ook tot veroordeling van een rectificatie te komen.
De reclames van UPC zijn vaker onderwerp van geschil, zo had KPN eerder bezwaren tegen reclames van UPC voor het ‘alles-in-één-voordeelpakket’. In die zaak tussen KPN en UPC is inmiddels ook een executiegeschil geweest, grotendeels gewonnen door KPN.