• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Mediareport

Juridisch weblog voor de media

  • Home
  • Onderwerpen
    • Persrecht
    • Reclamerecht
    • Internetrecht
    • Mediaregulering
    • Entertainment
    • Intellectuele Eigendom
    • Auteursrecht
    • Kansspelen
    • Bestuursrecht
  • Informatie
    • Nieuwsbrief
  • Nederlands
    • English
Home » archief » CBS weigert Superbowl reclame gay dating site Mancrunch

CBS weigert Superbowl reclame gay dating site Mancrunch

31 januari 2010 door Jens van den Brink

mancrunch-ad-cbsDe Superbowl komt er weer aan. Dit jaar is er al een nieuwe Nipple Gate nog voordat de uitzending begonnen is. Gay dating site Mancrunch – “Where many many many Men Come Out to Play” – wilde deze reclame uitzenden rond hèt sportevenement van de VS.

Dat vond CBS een minder idee: “After reviewing the ad – which is entirely commercial in nature – our Standards and Practices department decided not to accept this particular spot. As always, we are open to working with the client on alternative submissions.” Maar dan dus kennelijk liever een alternative submission zonder zoenende

heren.

Zou iemand hier nou met succes tegen kunnen klagen? Of geldt ook hier weer, zoals als ik in mijn vorige post op Media Report schreef, dat de media zelf bepalen wat ze wel of niet toelaten binnen hun uitzendingen en publicaties? Of is er een Amerikaans equivalent van de Commissie Gelijke Behandeling? Stiekem zal Mancrunch misschien ook wel op gehoopt hebben op de ontstane commotie (met als nieuw hoogtepunt natuurlijk deze bespreking op Media Report). Dat ontkennen ze overigens zelf:  “We’re 100% serious, we have the money to pay for it. If the ad showed a man and woman kissing it would have been accepted. You see ads for erectile dysfunction morning, noon and night. It’s discriminatory that they wont show this…. They should call our bluff.”

TwitterFacebookLinkedInWhatsAppMessengerEmail

Onderwerp: Entertainment, Persrecht, Reclamerecht Tags: CBS, mancrunch, nipple gate, reclame, superbowl

Primaire Sidebar

Zoek

Geschreven door

Jens van den Brink

Tel: +31 20 5506 843
E-mail: jens.van.den.brink@kvdl.com
Bekijk profiel

Lees alle artikelen van deze auteur

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Onderwerpen

  • Persrecht
  • Reclamerecht
  • Internetrecht
  • Mediaregulering
  • Entertainment
  • Intellectuele Eigendom
  • Auteursrecht
  • Kansspelen
  • Bestuursrecht

Footer

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Copyright © 2023 Media Report