Albert Heijn heeft aangekondigd juridische stappen te nemen wanneer Milieudefensie haar campagne tegen ontbossing door veevoersoja voortzet. Albert Heijn vindt dat Milieudefensie inbreuk maakt op haar merkrechten en haar goede naam ten onrechte aantast. De campagne richt zich tegen Albert Heijn, volgens Milieudefensie de grootste vleesverkoper van Nederland. Voor het vlees dat Albert Heijn gebruikt wordt veelal veevoersoja gebruikt. Milieudefensie zegt dat voor de teelt van deze soja op grote schaal bossen worden gekapt en daardoor zeldzame planten en dieren verdwijnen. Albert Heijn zegt het te betreuren dat Milieudefensie het concern heeft uitgekozen om al haar pijlen op te richten, zeker omdat er bij Albert Heijn ook milieuvriendelijk vlees wordt verkocht en vlees slechts één van de 20.000 verkochte producten is. AH zegt ook dat zij wel degelijk werkt aan duurzame soja.
Milieudefensie stelt in een persbericht de campagne niet te zullen staken voordat Albert Heijn toezegt concrete stappen te zullen nemen. Lees de gehele briefwisseling hier en bekijk hier de campagne.