• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Mediareport

Juridisch weblog voor de media

  • Home
  • Onderwerpen
    • Persrecht
    • Reclamerecht
    • Internetrecht
    • Mediaregulering
    • Entertainment
    • Intellectuele Eigendom
    • Auteursrecht
    • Kansspelen
    • Bestuursrecht
  • Informatie
    • Nieuwsbrief
  • Nederlands
    • English
Home » archief » Joop Braaklekker en Ali C

Joop Braaklekker en Ali C

17 maart 2009 door Jens van den Brink

De Braaklekker reclame

“Naar onze mening brengt het gebruik van de naam Joop Braaklekker in deze campagne geen schade toe aan Joop Braakhekke. Het is grappig bedoeld. We gebruiken meerdere personages in onze campagne en iedereen begrijpt natuurlijk wel dat Joop Braakhekke hier zelf niets mee te maken heeft“. Aldus de vinden.nl directeur.

Veel gratis publiciteit voor vinden.nldie in hun nieuwe reclames de namen van Braakhekke en een aantal andere Bn-ers op zeer subtiele wijze verhaspelen. Zo komen voorbij: Willibrord Frequent, Katja Buurman, Joran in de Goot, Gerard Boling, en, last but not least, Ali C. Lachen met vinden.nl of een goedkope manier om over de rug van le Garage-chef en tv-bekendheid Braakhekke publiciteit te genereren? Braakhekke vindt in ieder geval dat hier misbruik wordt gemaakt van zijn verzilverbare publiciteit en eist dat de reclame wordt gestaakt en zijn schade wordt vergoed.

Vinden.nl heeft inmiddels ‘om verdere commotie te voorkomen’ besloten de reclamecampagne te staken, zo is op de Adformatie site te lezen.

TwitterFacebookLinkedInWhatsAppMessengerEmail

Onderwerp: Persrecht, Reclamerecht Tags: BN'ers, onrechtmatige daad

Primaire Sidebar

Zoek

Geschreven door

Jens van den Brink

Tel: +31 20 5506 843
E-mail: jens.van.den.brink@kvdl.com
Bekijk profiel

Lees alle artikelen van deze auteur

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Onderwerpen

  • Persrecht
  • Reclamerecht
  • Internetrecht
  • Mediaregulering
  • Entertainment
  • Intellectuele Eigendom
  • Auteursrecht
  • Kansspelen
  • Bestuursrecht

Footer

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Copyright © 2023 Media Report