• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Mediareport

Juridisch weblog voor de media

  • Home
  • Onderwerpen
    • Persrecht
    • Reclamerecht
    • Internetrecht
    • Mediaregulering
    • Entertainment
    • Intellectuele Eigendom
    • Auteursrecht
    • Kansspelen
    • Bestuursrecht
  • Informatie
    • Nieuwsbrief
  • Nederlands
    • English
Home » archief » Juridische update Cookies, Reclame en Internet 2012

Juridische update Cookies, Reclame en Internet 2012

12 maart 2012 door Tugrul Sakaoglu

mediaseminar-cookiesOp donderdag 8 maart 2012 vond de Juridische Update Cookies, Reclame en Internet plaats in Het Ketelhuis. Georganiseerd door Kennedy Van der Laan in samenwerking met het Nederlandse Uitgeversverbond (NUV) en de Stichting Internetreclame (STIR). De bijeenkomst was zeer goed bezocht: de grote zaal van Het Ketelhuis zat vol. Het onderwerp leeft duidelijk binnen de branche.

Otto Volgenant beet de spits af met een inleiding over reclame en internet, location based targeting, marketing via social media en adwords. Vervolgens gingen Hester de Vries en Nicole Wolters Ruckert in op de juridische aspecten van cookies en de stand van zaken van de regelgeving in Nederland en Europa. De presentaties staan hier en hier

De bijeenkomst werd afgesloten met een paneldiscussie met sprekers van marktpartijen. Het panel bestond uit Jeroen Verkroost van Microsoft, Miranda Maasman van het NUV, Martin van der Meij van De Telegraaf, Hester de Vries en Nicole Wolters Ruckert. De discussie werd geleid door Otto Volgenant. Er was een levendige discussie tussen de panelisten en de deelnemers in de zaal, onder meer over de praktische consequenties van de nieuwe regelgeving, de gevolgen voor bestaande businessmodellen en de handhaafbaarheid van de voorgestelde cookie-regels.

De besluitvorming van de 1e Kamer over de cookie-wet staat geagendeerd voor 3 april 2012.

Klik hier voor eerdere berichtgeving over de cookiewetgeving.

TwitterFacebookLinkedInWhatsAppMessengerEmail

Onderwerp: Internetrecht, Reclamerecht Tags: AdWords, behavioural advertising, cookies, privacy

Primaire Sidebar

Zoek

Geschreven door

Tugrul Sakaoglu

Lees alle artikelen van deze auteur

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Onderwerpen

  • Persrecht
  • Reclamerecht
  • Internetrecht
  • Mediaregulering
  • Entertainment
  • Intellectuele Eigendom
  • Auteursrecht
  • Kansspelen
  • Bestuursrecht

Footer

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Copyright © 2023 Media Report