Twitter wil de populariteit van haar dienst gaan verzilveren. Het bedrijf begint vandaag met het toevoegen van advertentie-tweets aan de Twitter timelines van individuele gebruikers. Dat meldt Advertising Age. Twitter heeft op haar eigen site ook een persbericht geplaatst. Twitter doet dit eerst alleen bij haar “kleine groep” gebruikers (175 miljoen) die de Twitterdienst HootSuite gebruiken, waarmee Twitter accounts kunnen worden gepersonaliseerd. Later zullen de advertenties waarschijnlijk worden uitgerold. In de toekomst kunnen twitteraars dus advertentie-tweets verwachten tussen de tweets van de mensen en organisaties die zij volgen. Adverteerders als Virgin, Starbucks en Red Bull zouden al advertenties hebben ingekocht.
De vraag is wat deze ongevraagde advertenties gaan doen voor de populariteit van Twitter. Twitter zelf ziet het, misschien niet geheel verrassend, in ieder geval als een verandering die toch vooral mooie kansen biedt: “Since their introduction, users have engaged with Promoted Products on Twitter at rates that far exceed typical forms of online advertising. This next phase will bring Promoted Tweets to a wider audience and help even more people discover interesting accounts, people and information they may otherwise have missed.”
Bron: @Adformatie.