• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Mediareport

Juridisch weblog voor de media

  • Home
  • Onderwerpen
    • Persrecht
    • Reclamerecht
    • Internetrecht
    • Mediaregulering
    • Entertainment
    • Intellectuele Eigendom
    • Auteursrecht
    • Kansspelen
    • Bestuursrecht
  • Informatie
    • Nieuwsbrief
  • Nederlands
    • English
Home » archief » Geert’s glossy (toch niet) geweerd bij Dirk van den Broek

Geert’s glossy (toch niet) geweerd bij Dirk van den Broek

2 november 2010 door Reindert van der Zaal

Bron: VK.nlSinds enige tijd ligt de de ‘GEERT’ –De Glossy met de zachte G- in de tijdschriftschappen. Velen die de glossy voor het eerst zien zullen zich in eerste instantie waarschijnlijk verbazen over het feit dat ‘zelfs Wilders nu een eigen glossy heeft’. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat dat ook mijn eerste reactie was toen een collega het blad mee naar werk nam. Zodra je de glossy openslaat wordt echter direct duidelijk dat het tijdschrift bestaat uit kritische en satirische artikelen over Wilders. Een reportage over ’trendy kopvoddenmode’ is daar slechts één voorbeeld van. Dat openslaan is kennelijk door de assortimentsmanager van supermarktketen Dirk van den Broek niet gebeurd (of de satire werd hem niet duidelijk), want de glossy werd door de supermarkt geweerd om de volgende -toch ietwat opmerkelijke- reden:

“We hebben veel winkels in de Randstad met veel allochtone consumenten. Met de verkoop van de glossy zouden we deze klanten voor het hoofd kunnen stoten“.

Inmiddels heeft de supermarktketen het besluit teruggedraaid, met daarbij een misschien nog wel opmerkelijkere : “Krijg nou wat, dacht ik vanmorgen toen ik dat las. Ik heb het blad eens doorgebladerd, het valt wel mee. Het is geen Mein Kampf, of zo.”, zo meldt de Volkskrant. 

AD meldt echter dat het weren van het blad volgens Dirk van den Broek geen politieke- maar een economische keuze was, gelet op het grote tijdschriftenaanbod.

TwitterFacebookLinkedInWhatsAppMessengerEmail

Onderwerp: Entertainment, Persrecht Tags: Dirk van den Broek, geert wilders, glossy, Mein Kampf

Primaire Sidebar

Zoek

Geschreven door

Reindert van der Zaal

Tel: +31 20 5506 651
E-mail: reindert.van.der.zaal@kvdl.com
Bekijk profiel

Lees alle artikelen van deze auteur

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Onderwerpen

  • Persrecht
  • Reclamerecht
  • Internetrecht
  • Mediaregulering
  • Entertainment
  • Intellectuele Eigendom
  • Auteursrecht
  • Kansspelen
  • Bestuursrecht

Footer

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Copyright © 2023 Media Report