• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Mediareport

Juridisch weblog voor de media

  • Home
  • Onderwerpen
    • Persrecht
    • Reclamerecht
    • Internetrecht
    • Mediaregulering
    • Entertainment
    • Intellectuele Eigendom
    • Auteursrecht
    • Kansspelen
    • Bestuursrecht
  • Informatie
    • Nieuwsbrief
  • Nederlands
    • English
Home » archief » Commissariaat publiceert brochure aanhakende reclame door publieke omroep

Commissariaat publiceert brochure aanhakende reclame door publieke omroep

27 mei 2011 door BuroStaal_MR

cvdm21Het Commissariaat heeft vandaag een nieuwe brochure gepubliceerd over aanhakende reclame door de publieke omroep. Aanleiding is onduidelijkheid in de praktijk over de vraag wanneer aanhakende reclame zich voordoet en de Mediawet 2008 wordt overtreden.Uitingen in een programma kunnen door aanhakende reclame in het reclameblok rond het programma of op andere platforms een wervend karakter krijgen. Als voorbeeld van een ander platform wordt aanhakende reclame in een krant genoemd. Moderne platforms, zoals de inzet van internet en social media, worden niet beschreven. Het zou nuttig zijn als het Commissariaat ook hier duidelijkheid schept.

TwitterFacebookLinkedInWhatsAppMessengerEmail

Onderwerp: Entertainment, Mediaregulering, Reclamerecht Tags: aanhakende reclame, commissariaat, Publieke Omroep

Primaire Sidebar

Zoek

Geschreven door

BuroStaal_MR

Website beheerder

Lees alle artikelen van deze auteur

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Onderwerpen

  • Persrecht
  • Reclamerecht
  • Internetrecht
  • Mediaregulering
  • Entertainment
  • Intellectuele Eigendom
  • Auteursrecht
  • Kansspelen
  • Bestuursrecht

Footer

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Copyright © 2023 Media Report