• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Mediareport

Juridisch weblog voor de media

  • Home
  • Onderwerpen
    • Persrecht
    • Reclamerecht
    • Internetrecht
    • Mediaregulering
    • Entertainment
    • Intellectuele Eigendom
    • Auteursrecht
    • Kansspelen
    • Bestuursrecht
  • Informatie
    • Nieuwsbrief
  • Nederlands
    • English
Home » archief » Twitter staat adverteren op achtergrond profielpagina toe

Twitter staat adverteren op achtergrond profielpagina toe

9 oktober 2012 door Tessel Peijnenburg

jergens2Een Twitterpagina kan je customizen naar je eigen smaak en stijl. Je kiest zelf een profielfoto en de achtergrond. Veel bedrijven maken dankbaar gebruik van deze ruimte om hun eigen producten en diensten aan te bieden.

Time Inc. kwam op het idee om de achtergrond van hun Twitterpagina People StyleWatch niet te gebruiken om reclame te maken voor henzelf, maar om (waarschijnlijk tegen een leuke vergoeding) reclame van anderen op de achtergrondpagina te plaatsen. Een screenshot van de reclame zoals deze vorige week nog was te vinden op het Twitteraccount van People StyleWatch is te zien in de linkerbovenhoek van dit bericht. Door het op deze wijze gebruiken van de achtergrondpagina van hun profiel op Twitter boort Time Inc. een nieuw reclamemedium aan.

Nu Twitter bedrijven laat betalen voor adverteren via het medium (bijvoorbeel door “Promoted Tweets”) drong dan ook snel de vraag op hoe lang Twitter deze vorm van adverteren zou tolereren. Op dit moment lijkt Twitter er nog geen problemen mee te hebben. Volgens Ad Age laat een woordvoorder van Twitter in een e-mail gericht aan Time Inc het volgende weten;

“The space is the user’s to customize, and we encourage them to be clear if they are promoting something there, for money or other consideration,”

Dit lijkt vooralsnog alleen te zien op de achtergrond. Een profielfoto kan ook worden ‘gecustomized’ en kan dus ook worden voorzien van reclame. Het verschil met een profielfoto en een achtergrond is dat de eerste wel direct bij de Tweets te zien zijn en dus indringender zijn. Het is dan ook de vraag of Twitter daar op dezelfde wijze mee om zal gaan.

Overigens is de achtergrond van het Twitteraccount People StyleWatch nu niet meer voorzien van reclame. De reden daarvoor is onbekend.

TwitterFacebookLinkedInWhatsAppMessengerEmail

Onderwerp: Entertainment, Reclamerecht Tags: achtergrond, reclame, Twitter

Primaire Sidebar

Zoek

Geschreven door

Tessel Peijnenburg

Lees alle artikelen van deze auteur

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Onderwerpen

  • Persrecht
  • Reclamerecht
  • Internetrecht
  • Mediaregulering
  • Entertainment
  • Intellectuele Eigendom
  • Auteursrecht
  • Kansspelen
  • Bestuursrecht

Footer

Inschrijven nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de Media Report Nieuwsbrief!

Abonneer

Copyright © 2023 Media Report