Ik ben rijkelijk laat. Ik geef het toe. Ik kom er openlijk voor uit. Maar goed, ik zit nu toch alweer tien dagen op Twitter (@JensvandenBrink). Mijn maidenweek op Twitter zit erop. I’m hooked. Wat gebeurde er zoal op Twitter deze week? Natuurlijk ondermeer de kruistocht die Youp van ’t Hek namens zoonlief ondernam tegen T-Mobile. Dat begon met deze tweet:
Hij twitterde vervolgens dreigend: “een nieuwe Bucklerconference hangt in de lucht”. Over Youp vs. T-Mobile en zijn campagne tegen helpdesks is nu wel genoeg gezegd. Even fascinerend was de discussie die vandaag oplaaide als offspin van het Youp vs. T-Mobile verhaal, tussen Twitteraar @AlexanderNL, die bekendheid (en veel followers op Twitter) verwierf als technerd in onder meer DWDD, en marketingbureau Buzzcapture.
Een echte Twitterfittie. Die werd ingeleid door de eerste Tweet hierboven. @AlexanderNL ergerde zich op zijn blog over een persbericht van Buzzcapture, waarin stond dat T-Mobile 2 tot 3 ton schade zou hebben opgelopen door de actie van Youp. Alexander: “Alex [van Buzzcapture]wil graag meeliften op de mediahype rondom T-Mobile en Youp van ’t Hek. Hij weet als geen ander dat het ANP alles gretig overtikt, als je de woorden “sociale media” maar gebruikt in je persbericht. Alex laat Remco Janssen (die is bij Buzzcapture verantwoordelijk voor “Marketing + PR Visie” muhaha) wat cijfertjes opzoeken en megalomane conclusies verzinnen. Alex en Remco besluiten te menen dat T-Mobile “tussen de 2 en 3 ton aan merkschade heeft opgelopen“. Diezelfde avond nog rammen ze er samen een persbericht uit. Het gedrocht vindt u hier.”
Daarna ontspon zich een felle discussie over manipulatie, rectificaties en smaad, waar iedereen vrolijk over meetwittert. Ik laat de tweets even voor zich spreken.
Zand erover, morgen weer nieuwe avonturen op Twitter.
Nu vraagt je je misschien af, hoe kan die Van den Brink dit allemaal volgen. Zat hij niet gewoon te werken? En dan heeft u gelijk, Twitter is licht verslavend. Zo, nu even dit berichtje twitteren.
#twexit